Akcja Czysta Klamka Drukuj
Wpisany przez Rajmund Gębura   
wtorek, 12 maja 2020 10:39

czysta-klamka-M 
   W imieniu działającej przy Polskim Stowarzyszeniu Marketingu SMB Rady ds. rynku Direct Mail reprezentującej branżę dystrybutorów gazetek, ulotek informacyjnych, katalogów i przesyłek pocztowych prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami i ich rozpowszechnienie.

 

   Zauważyliśmy pierwsze niepokojące sygnały, wynikające zapewne z dezinformacji lub niepełnej wiedzy - dotyczące bezpieczeństwa dostarczanych mieszkańcom papierowych materiałów informacyjnych. Dlatego też zależy nam na przekazaniu wszystkim zainteresowanym rzetelnych informacji dotyczących procesu produkcji i dystrybucji tego typu przesyłek.

Ulotki, broszury i katalogi to istotne źródło informacji zwłaszcza dla osób starszych, które w mniejszym stopniu korzystają z Internetu. Są ważnym mechanizmem informacyjnym, czego świadomość potwierdza chociażby ostatnia kampania rządowa, w ramach której Poczta Polska dostarcza do skrzynek 15 milionów broszur z informacjami i zaleceniami na temat koronawirusa. Otrzymują je też m.in. kierowcy na stacjach paliw PKN Orlen.

Branża producentów i dystrybucji przesyłek bezpośrednich zatrudnia blisko 10 000 osób. Tzw. "pracownicy ostatniej mili" to często osoby o niższych kwalifikacjach lub takie, które z różnych względów nie mogą podjąć innej pracy. Do tej pory rynek był w stanie zapewnić im stałe zadania i przychody.

Dokładamy wszelkich starań, aby branża cieszyła się zaufaniem konsumentów i partnerów biznesowych. Robimy wszystko, żeby zagwarantować naszym pracownikom i odbiorcom drukowanych materiałów informacyjnych najwyższe standardy higieny. Dlatego postanowiliśmy uruchomić akcję „CZYSTA KLAMKA", która ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa odbiorcom ulotek i broszur.

W akcji „CZYSTA KLAMKA" uczestniczą dystrybutorzy drukowanych materiałów informacyjnych przestrzegający najwyższych standardów higieny w ramach cyklu produkcji i doręczeń. Oto najważniejsze założenia naszej inicjatywy:
• Po wydrukowaniu materiały przekazywane są do doręczenia dopiero po bezpiecznym okresie ich "kwarantanny";
• Każde dostarczenie materiałów poprzedzone jest przetarciem odpowiednim środkiem sanityzującym:

- wszystkich klamek i przycisków domofonu na drodze dystrybutora,
- wszystkich skrzynek pocztowych, do których doręczane są materiały promocyjne.
• Dodatkowo doręczyciele korzystają z rękawiczek ochronnych dezynfekowanych przed i po wyjściu z klatek schodowych.

W obliczu kryzysu gospodarczego ważne jest zrozumienie procesu dostarczania mieszkańcom materiałów drukowanych szczególnie, że w obecnym czasie wdrożyliśmy środki bezpieczeństwa co najmniej takie jak stosowane przez dostawców przesyłek kurierskich czy jedzenia z dowozem. Zapewni to szansę dotarcia m.in. do osób wykluczonych cyfrowo, a równocześnie pozwoli na zachowanie stanowisk pracy, co w tym okresie jest szczególnie ważne.

Akcja prowadzona jest przez Radę ds. rynku Direct Mail przy Polskim Stowarzyszeniu Marketingu SMB i ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa kolporterom i odbiorcom drukowanych materiałów promocyjnych oraz profesjonalizację branży.

Strona akcji Czysta Klamka na profilu Facebook:

 https://www.facebook.com/czystaklamka/


Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB, ul. Czerska 8/10,00-732 Warszawa, www.smb.pl Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. +48 601971336 Sąd Rejonowy dla. M. St. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy KRS: 0000222S50, NIP: 525-10-11-995, Regon: 011263596

Magdalena Brzeska
Prezes Zarządu
Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
ul. Konstruktorska 11
+48 601971336
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

 

 

Poprawiony: wtorek, 12 maja 2020 11:21